YE LA HORA DE LA MOCEDÁ CRÍTICO, NACIONALIEGO, SOCIAL, FEMINISTA, ECOLOXISTA, SOBERANISTA, ALTERMUNDISTA Y ANTIFACISTA. YE LA HORA DE LA MOCEDÁ ASTURIANO. ★

14/12/2016

¿Práutiques gratuites n'empreses? ENXAMÁS

Dende la Xunta Estudiantil Asturiana y Darréu ponemos en marcha una campaña empobinada a una problemática qu’afeuta direutamente a la mocedá del nuesu país, tanto a la estudiantil, como a la yá enxertada dafechu nel tarrén llaboral. 

Esta problemática nun ye otra que les práutiques non remuneraes n’empreses, una constante tanto p’alumnáu de Formación Profesional, como pal universitariu, anque como yá apuntábemos  ehí nun acaba la cuestión: la mocedá non estudiante tamién carez formes paecíes d’esplotación y abusu empresarial, al traviés de contratos en práutiques, pagos en negru, y en xeneral con un rangu profesional y salarial que nun suel correspondese col so facer real, afondando asina na precariedá llaboral y vital esperimentada pola inmensa mayoría de la xente mozo n’Asturies.

Dende una perspeutiva estudiantil, el nuesu refugu a esti tipu de práutiques tien unes razones mui concretes. No que toca a la nuesa conceición de lo que debe ser el sistema educativu, oponémonos a un enseñu que, como l’actual, tea al serviciu de les empreses. Nun se busca’l nuesu arriquecimientu personal nin la formación educativo, tampoco’l desendolcu de les nueses habilidaes y preferencies, simplemente la formación de mano d’obra cualificao a la par que barato, que sirva a empreses privaes nes que, como amuesen toles estadístiques, la mocedá asturiano nun atopamos más que precariedá y temporalidá.

Dende un puntu de vista más material ya inmediatu, esto tórnase en que nun se nos va retribuyir alcordies a la fuerza de trabayu que tamos apurriendo, y ye que más alló de la formación  llaboral que se nos dea nel centru de trabayu, ye evidente que nel periodu total de práutiques resultamos rentables económicamente pa les empreses implicaes. Sicasí, nun ye solo eso: amás de nun cobrar pol nuesu trabayu, na mayoría de casos nin se nos paguen los gastos de tresporte (pueden mandate de práutiques a una empresa de fuera’l to conceyu), nin de xinta nos casos que seya necesario, etc. Esto paeznos bien poco compatible y bien incoherente pa con un sistema educativu que se diz “públicu y gratuitu”, espeyando que nes condiciones d’anguaño, namái les empreses salen ganando col sistema de práutiques esistente.

Too esto enllaza perbién col panorama xeneral que l’empresariáu ufre a la mocedá asturiano: condiciones de temporalidá y precariedá afayaíces pa que’l beneficiu patronal seya’l máximu posible. Y si puede ser a coste cero, meyor. Nesi sen, son abondos los casos de mocedá asturiano trabayando con contratos en práutiques que nun s’axusten a la so situación real, yá que na práutica desendolquen la so xera como cualquier otru trabayador. La desplicación: el beneficiu empresarial a costa de la nuesa precariedá.

Que’l nuesu país tea a la tiesta del Estáu español n’emigración forciada de la mocedá, nun ye casualidá: nun se da namái polo complicao que resulta atopar un puestu de trabayu cualesquier, sinon qu’a eso hai que sumar les males condiciones de les ufiertes esistentes. Un 92% de temporalidá media nos nuevos contratos firmaos n’Asturies dende va años, con una media xeneral de temporalidá mayor que la estatal; la cayida salarial d’un 33% nos últimos 7 años pa la mocedá pente 18 y 25 años;  el requisitu mediu de 3 años d’esperiencia nes ufiertes de trabayu, o’l posicionamientu d’Asturies nos últimos puestos de mocedá activo nel mercáu llaboral, son dalgunos de los munchos datos que sofiten lo evidente: n’Asturies la mocedá nun tien posibilidaes d’un futuru llaboral dignu, y en consecuencia nun tien posibilidaes d’una vida digno nel nuesu país.

Y énte too esto, ¿qué facer? Dende la Xunta Estudiantil Asturiana y Darréu, como organizaciones qu’asumen Asturies como’l so marcu nacional d’actuación, consideramos que ye perimportante la concienciación y la movilización de la mocedá, a nivel estudiantil y a nivel xeneral. Quedó yá bien claro que’l tarrén institucional nun va trayer nenguna conquista nin meyora que nun esixamos y algamemos la mocedá organizao nes cais, nos centros de trabayu, y nos centros d’estudiu. Ye por ello perimportante amosar cuestiones concretes a reivindicar y a consiguir, ensin escaecer que’l camín ye tresformar la sociedá.

-          -NON A LES PRÁUTIQUES NON REMUNERAES: Como esixencia inmediata, puxamos por que se cubran los gastos derivaos de la formación nos centros de trabayu, y que se retribuya’l nuesu trabayu. Anque se disfrace de formación académico, bien sabemos que na práutica la xera desarrollada ye llaboral y xenera un beneficiu patronal. En consecuencia, tien que ser remunerada nunes condiciones dignes. 

-          -POR UN SISTEMA EDUCATIVU AL SERVICIU DEL PUEBLU: Más alló de reivindicaciones inmediates pal sistema actual, vamos siguir lluchando por un futuru nel que’l sistema educativu asturianu nun tea baxo los parámetros capitalistes, ye dicir: que nun se mueva baxo’l criteriu de la rentabilidá económico nin de formar entes productivos, sinon que sirva pa la realización individual dientro d’un proyeutu coleutivu con valores como la solidaridá, l’espíritu críticu, la igualdá, y en definitiva,” la non esplotación del home pol home”, atendiendo al contestu específicu del nuesu país.

-            -ESPLOTACIÓN, TEMPORALIDÁ, PAGU EN NEGRU… VALIÓ DE PRECARIEDÁ: Les práutiques non remuneraes son namái una esfera más de la llaceriosa situación vivía pola mocedá asturiano no llaboral. Reclamar los nuesos derechos como trabayadores ye imprescindible, y organizanos ye’l camín: tamos fartes d’hores estra non pagaes, de salarios de miseria, de nun poder emancipanos y desendolcar una vida digno n’Asturies. Los culpables, tán bien claros: gobiernu y patronal. Por un marcu asturianu de rellaciones llaborales nel que la mocedá cunte con un papel d’especial importancia pola gravedá de la so situación, y nel que la clase trabayadora cunte colos mecanismos d’esixencia y negociación qu’impidan les coacciones y abusos patronales avezaos. 

-         - POR UN FUTURU N’ASTURIES: Son munchos años de dexadez institucional énte les esixencies de la mocedá. La situación de dependencia y pasividá na que s’alcuentren les instituciones autonómiques y conceyiles del nuesu país namái va poder camudase frayando dafechu les dinámiques esistentes. 

Ye’l momentu d’un verdaderu plan de choque nel que’l seutor públicu seya protagonista na xeneración d’emplegu xuvenil, que tien de ser inescusablemente estable y de calidá. Yá valió de planes conceyiles que, pola so temporalidá y precariedá, nun son más que parches y llavaos de cara. Yá valió d’una Conseyería de Trabayu que, menos dánoslu, fae de too. 

La igua a tolo amosao, ta bien clara: superar el sistema capitalista y el marcu llaboral, xurídicu, social, educativu… que lu acompaña, y al mesmu tiempu la irrenunciable soberanía del pueblu trabayador asturianu pa que la mocedá del nuesu país puea cuntar con soluciones propies pa los sos problemes propios, y pa que tolos ámbitos del nuesu país tean organizaos y desarrollaos alcordies coles necesidaes y enfotos de la so xente.

Ye por too ello polo que dende la Xunta Estudiantil Asturiana y Darréu entamamos una campaña cola qu’asperamos que les reivindicaciones teóriques y práutiques del estudiantáu y de la mocedá en xeneral sigan avanzando na urxente y necesaria igua a les sos problemátiques y esmoliciones.